Rabu, April 11, 2007

Syoknya balik kampung!

hahahaha... tajuk macam tak penah balik kampung ja. hehe. Aku balik kampung Khamis lps.. bertolak pkl 11 mlm dan sampai AS pkl 4.17pg. Alor Star..bukan Amerika Syarikat nun. First time blk kg ngn kak aku waktu mlm. Tp siang pn tak penah blk ngn dia pn naik bas. Seblom ni kalau blk kg sekali ngn kak aku pn cuma naik kereta. Mmg pertama kali balik kg naik bas dgn kak aku tu. Lepas ni dia dh nak kawin. huhu.

Sepatutnya Isnin dh blk KL tp oleh sebab tak beli tiket bas, kak aku ajak blk ari Selasa. Rugi sekali sbb aku pnyala bajet takmau ponteng kelas P. M'sia tp akhirnya terponteng gak Selasa lps. Yalaa, tu laa satu-satunya kelas yg kehadiran aku blom penah 'sifar' walau sekali tp last-last terponteng gak sekali. Takpa laa... sem dpn laa cuba lagi utk bg penuh kehadiran aku ke kelas.huhu. Aiseh, skema la pulak ayat aku ni! Adik-adik aku yg 2 org tu tak blk mggu lps. Mira ngn Asyraf. Tinggal sarah, Amirul ngn Qayyum ja kt umah. Keadaan umah aku tak byk beza sgt kecuali bhgn ruang tamu tu dh berlantai dgn simen kasar. Blom bertyle lg sbb abah aku tgh siapkn blk kak aku dulu. Peh,blk kak aku ada tyle.. blk kami lantai simen ja. Tak aci! huhu. Dapur yg lama tu still mcm tu lg.. ntah sempat ke tak siap umah aku tu. Kak aku dh nk kawin bln dpn tp umah kami byk yg tak siap lg. Jumaat pg masa aku ngn kak aku sampai, paksu ngn paksyer aku mai umah. maksu aku pn mai sekali ngn anak-anak dia. Depa tolong cat umah dr pg sampai petang. Petang plak abg Lan ngn anak bini dia mai. Dia tolong pasang tyle kt blk kak aku tu. Best btoi adik beradik sebelah mak aku ni. Baik-baik sungguh. Padahal depa ni duduk SP. Jauh gak la dr Pendang tu tp sanggup mai tolong kami. Adik beradik sebelah abah?? Duduk sekampung ngn kami ja tapi langsung tak jenguk muka. Beza sedara mara sebelah mak ngn abah ni mcm langit dgn bumi. Sian abah dpt kaum kerabat camtu.

Ah,malaih nk ceghita pasai depa! Aku cuma nak cakap pasai aku blk kg tp dh melalut ke lain. Tak baik kutuk sedara mara sendiri,kan? terok btoi aku ni. Astaghfirulahalazim! Aku nk sambung baca nota blk. Pg sok aku kena amik kuiz LO yg aku tak amik Selasa lps kt ofis pn. yati. huu..mampoih aku! Nnt aku smbg lain pasai blog aku ni,ok? tata!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Feel free to drop any comments! =]