Rabu, April 04, 2007

Sedekah

Aku singgah Giant blk td utk beli Vanilla Coke. Terserempak dgn Chris masa aku nk msk dlm. Masa tu dia tgh beratur utk bayar. Sempat la tegur kejap pastu aku terus masuk dlm utk amik minuman tu. Masa nk ke kaunter utk bayar, aku nampak Chris pegi dekat pakcik yg selalu ada kt depan Giant. Pakcik tu buta dan mmg selalu la nampak dia minta sedekah kt situ. Aku tiba-tiba rasa terharu bila tengok Chris kasi sedekah kt pakcik tu walhal aku yg lalu situ hari-hari pn tak penah hulur sedekah. Aku kagum dgn mamat tu.. walaupun dia bkn Islam(rasa-rasa aku la) tp dia sudi hulur sedekah kt pakcik tu. Erm,Chris ni bdk Sabah/S'wak.. hehe.. aku lupa la asal dia tp bkn org Semenanjung la.Mungkin lepas ni aku patut contohi Chris. Siapa tahu,kan?

2 ulasan:

  1. interestin lak baca..he3
    bukan pa...nak tau ja..chris tu hensem tak?haha3..terkeluar topik...=)

    BalasPadam
  2. hahaha.. chris tu biasa2 ja.. mizan lg hensem. huhu. tp baik gak la dia tu(aku x sure sgt sbb x rapat pn)

    BalasPadam

Feel free to drop any comments! =]